پگاه خوش رخ رتبه ۱۳۴۹ سال ۹۸ مدرسان ماهر : به توصیه های اساتید بالاخص جناب استاد ماهر گوش فرا داده و عمل کنید.



پگاه خوش رخ رتبه ۱۳۴۹ سال ۹۸ مدرسان ماهر : به توصیه های اساتید بالاخص جناب استاد ماهر گوش فرا داده و عمل کنید.

پگاه خوش رخ رتبه ۱۳۴۹ سال ۹۸ مدرسان ماهر : به توصیه های اساتید بالاخص جناب استاد ماهر گوش فرا داده و عمل کنید.
مصاحبه با رتبه های برتر موسسه مدرسان فاخر- پگاه خوش رخ رتبه ۱۳۴۹ سال ۹۸

 

خودتان را معرفی نمایید:

پگاه خوش رخ هستم. در سال ۹۷ رتبه ۴۷۰۰ و در سال ۹۸ رتبه ۱۳۴۹ تجربی را کسب کردم.

 

از چه پایه ای درس خواندن برای کنکور را شروع کردید؟

از پایه سوم (یازدهم) وارد فضای کنکور شدم.

 

میانگین ساعت مطالعه تان در سال های دوم ( دهم)، سوم و چهارم (دوازدهم) را بیان نمایید.

سال دوم دبیرستان از کنکور بسیار دور بودم و حتی در پایه سوم نیز به صورت جدی برای کنکور مطالعه نداشتم.

ای کاش مطالعه کنکوری در سال دوم و سوم را جدی گرفته و یک سال پشت کنکور نمی ماندم.

از تابستان سوم به چهارم مطالعه جدی را با روزی ۳ تا ۴ ساعت شروع کردم و تا انتهای تابستان به روزی ۸ ساعت رساندم.

با شروع سال تحصیلی و رفتن سرکلاس، نتوانستم برنامه ریزی صحیحی کنم و علت آن نیز از مطالعه نکردن در سال های پایه نشات می گرفت.

مجبور بودم در زمان محدود سال چهارم، در کنار درس های پایه، دروس سال دوم و سوم را نیز مطالعه و تست زنی کنم.

خودتان تصور کنید تا چه حد از داوطلبینی که از سال های پایه شروع کرده بودند، عقب ترم.

در سال دوم کنکور تقریبا از مهرماه شروع کردم، در ابتدا روی کمیت و نه کیفیت مطالعه کار کردم یعنی تصمیمم در ابتدا افزایش ساعت مطالعاتی بود.

روزی ۸ ساعت مطالعه داشتم که البته ساعت مطالعاتی مفیدم ۴ ساعت بود، اما به مرور به ساعت مطالعاتی ۸ ساعت مفید رسید و کمیت بالا، کیفیت بالا را نیز دنبال داشت.

۲ ماه آخر هم روزی ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه داشتم.

البته ماه آخر بخاطر استرس زیادی که نتوانستم کنترل نمایم، ساعت مطالعاتی ام کمی کاهش یافت.

 

از سال دوم شرکت در کنکور بگویید.

پشت کنکور ماندن واقعا روحیه بالایی می خواهد و بهترین شخص برای روحیه دادن، خودتان هستید.

اندیشیدن به رویاهاتان، انگیزه تان را بالا می برد.

حتی یک ثانیه به این فکر نکنید که نمی توانید و به همه بگویید مطمئنم که امسال موفق می شوم.

در سال دوم مطالعه، اولین مشکلم فضای مجازی بود که کنار گذاشتن آن برایم سخت بود.

دومین مشکلم فضای مناسب مطالعه بود که خانواده عزیزم فضای مناسب را برایم تهیه کردند.

 

از چه پایه ای در آزمون های آزمایشی شرکت کردید و میانگین ترازتان چند بود؟

از سال سوم در آزمون های آزمایشی شرکت کردم، ولی مطالعه چندانی نداشتم و ترازم بین ۵۹۰۰ تا ۶۰۰۰ در نوسان بود.

در تابستان سوم به چهارم ترازم به بالای ۷۰۰۰ رسید و با شروع سال تحصیلی همانطور که توضیح دادم به علت نداشتن برنامه ریزی صحیح، ترازم افت کرد.

در سال دوم کنکور، میانگین ترازم ۶۰۰۰ بود و خوب نشدن ترازم باعث ایجاد استرس و ناامیدی نشد.

آزمون های آزمایشی وسیله ای برای آزمایش و پیشرفت است. پس با دیدن تراز پایین، علت آن را ریشه یابی و در جهت رفع آن می کوشیدم.

 

از چه پایه ای در کلاس های موسسه مدرسان ماهر شرکت نمودید؟

از تابستان پایه سوم در کلاس زیست شناسی و از پایه چهارم در کلاس های، ریاضی، فیزیک، شیمی و عربی شرکت کردم.

 

از لحاظ شما مهم ترین ویژگی کلاس های موسسه چه بود؟

مهم ترین و شاخص ترین ویژگی کلاس های موسسه، تدریس عالی اساتید، فضای رقابتی سالم و توجه ۱۰۰ درصدی اساتید به دانش آموزان  نه تنها از لحاظ علمی حتی از لحاظ داشتن انگیزه برای ادامه مسیر بود.

 

شیوه مطالعه تان به طورکلی چگونه بود؟

جزوه استاد ماهر بسیار کامل و تمام تیپ سوالات درس ریاضی را پوشش می داد. گاهی مثال های جزوه ایشان را ۵ یا ۶ بار حل می کردم تا کاملا بر جزوه مسلط شده و در ادامه تست کار می کردم.

 

در درس زیست شناسی، مطالعه کتاب درسی بسیار اهمیت دارد.

سعی می کردم متن کتاب را پاراگراف به پاراگراف درک کنم و در ادامه تست کار کنم.

نکات مهم و تازه را در کتاب درسی حاشیه نویسی و تست های مهم را مارکدار می کردم.

هنگام مرور از نکات و تست های مارک شده استفاده می کردم.

 

در درس فیزیک جزوه استاد عبدالمحمد را کامل مطالعه و چندین بار مثال ها را حل می کردم و در ادامه تست کار می کردم.

در بعضی مباحث فیزیک، کتاب درسی را نیز مطالعه می کردم.

 

در درس شیمی ابتدا جزوه استاد بیت آزاد را مطالعه و در ادامه نگاهی به کتاب درسی انداخته و نکات مهم را در جزوه استاد خط کشیده یا حاشیه نویسی می کردم تا در هنگام مرورمجدد، دیگر نیازی به مطالعه کتاب درسی نداشته باشم.

در انتها نیز تست کار می کردم.

 

دروس عمومی را یک ساعت الی یک ساعت و نیم آخر شب ها مطالعه می کردم و در سه ماه اخر توجه ویژه ای به دروس عمومی داشتم.

 

تحلیل و برنامه ریزی تان برای آزمون ها چگونه بود؟

در هر آزمون وقتی عملکردم در یک درس خوب نبود، سعی می کردم در ابتدا علت آن را ریشه یابی و در جهت رفع آن بکوشم و تغییراتی را در خلاصه نویسی و تست زنی ایجاد کنم.

حتی گاهی لازم بود شیوه و منبع مطالعاتی خودم را تغییر دهم.

یک مسیر اشتباه را نباید ادامه داد و آزمون های آزمایشی برای این است که متوجه مشکلات مطالعاتی خود شویم.

تحلیل آزمون از خود آزمون دادن اهمیت بیش تری دارد.

روز جمعه بعد از ازمون برای دو هفته آینده برنامه ریزی می کردم و عموما در هر روز ۳ درس اختصاصی و دو درس عمومی را مطالعه می کردم.

یک الی یک و نیم ساعت نیز در آخر شب به مطالعه ادبیات و زبان اختصاص داشت.

 

چگونه مدیریت زمان را در جلسه آزمون انجام می دادید تا با کمبود زمان مواجه نشوید؟

یکی از مشکلات اساسی برای من کمبود زمان بود.

با تمرین و به کار بردن تکنیک های ضربدر و منها و زمان نقصانی در آزمون های آزمایشی کم کم توانستم زمان را مدیریت و در جلسه کنکور نیز مشکل چندانی نداشتم.

 

معدل امتحان نهایی تان چند بود و چگونه خودتان را برای امتحان نهایی سوم آماده نمودید؟

معدل امتحان نهایی ام بالای ۱۹/۶۸بود.

تمرکزم در سال سوم روی امتحانات نهایی بود، ولی در کنکور معدل امتحان نهایی فاقد اثر مثبت بود.

امیدوارم بقیه این اشتباه را نکنند و تمام تمرکزشان روی کنکور باشد.

 

در چه درس هایی چالش داشتید و چگونه برطرف کردید؟

چالش بزرگم درس ریاضی بود و زمان زیادی صرف حل تست های این درس می شد.

ولی با یادگیری ۱۰۰ درصدی مثال های جزوه استاد ماهر، توانستم این چالش را رفع نمایم.

 

از هفته آخر و روز قبل کنکور و روز کنکور بگویید.

در هفته آخر با تورق سریع درس شیمی و زیست را مرور کردم  و درصد بالای درس زیستم در کنکور را مدیون هفته آخر هستم.

البته در هفته آخر بخاطر کنترل نکردن استرسم، ساعت مطالعاتی ام کاهش یافت.

روز قبل کنکور بیرون رفتم و سعی کردم با خسته کردن جسمی خود، خواب راحتی داشته باشم.

روز قبل کنکور می خواستم سوالات عمومی و شیمی رشته ریاضی را کار کنم، ولی چون جواب نداشتم و هم می ترسیدم باعث افزایش استرسم شود، در نتیجه این کار را انجام ندادم.

روز کنکور حتی بیش از سال قبل استرس داشتم، ولی یاد گرفته بودم در جلسه آزمون چگونه استرس خود را مدیریت نمایم.

 

چه توصیه ای برای کسانی که تصمیم دارند پشت کنکور بمانند و از پشت کنکوری نیز وحشت دارند، دارید؟
اولا خودتان را باور داشته باشید و حتی یک ثانیه به شکست فکر نکنید.
تا روز اخر امیدوار باشید و با کاهش تراز در آزمون های آزمایشی جمع بندی دچار ناامیدی نشوید.
مسیری که اشتباه رفته اید، دوباره و دوباره تکرار نکنید.

 

چه توصیه ای برای کنکوری ها دارید؟
تنها کسی که می تواند رویاهاتون را به واقعیت تبدیل نماید، خودتان هستید پس تمام تلاشتان را بکنید.
به توصیه های اساتید بالاخص جناب استاد ماهر گوش فرا داده و عمل کنید.

 

نوشته پگاه خوش رخ رتبه ۱۳۴۹ سال ۹۸ مدرسان ماهر : به توصیه های اساتید بالاخص جناب استاد ماهر گوش فرا داده و عمل کنید. اولین بار در گروه آموزشی ماهر. پدیدار شد.

[publish_data]



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *