امیرحسین قیریان رتبه ۱۳۰۵ سال ۹۸ مدرسان ماهر : در سال پشت کنکور، واکنش متفاوت نسبت به سختی ها و چالش ها، فرق داوطلبین را به وجود می آورد.



امیرحسین قیریان رتبه ۱۳۰۵ سال ۹۸ مدرسان ماهر : در سال پشت کنکور، واکنش متفاوت نسبت به سختی ها و چالش ها، فرق داوطلبین را به وجود می آورد.

امیرحسین قیریان رتبه ۱۳۰۵ سال ۹۸ مدرسان ماهر : در سال پشت کنکور، واکنش متفاوت نسبت به سختی ها و چالش ها، فرق داوطلبین را به وجود می آورد.
مصاحبه با رتبه های برتر موسسه مدرسان فاخر- امیرحسین قیریان رتبه ۱۳۰۵ سال ۹۸
خودتان را معرفی نمایید:

امیرحسین قیریان هستم. در سال ۹۷ رتبه ۵۰۸۵ و در سال ۹۸ رتبه ۱۳۰۵ تجربی را کسب کردم.

از سال دوم شرکت در کنکور بگویید.

از آنجا که در سال پشت کنکور، به مدرسه و کلاس نمی رفتم و  همچنین در کنکور نتیجه دلخواه خود را کسب نکرده بودم، اعتماد به نفسم کاهش یافته بود.

کاهش اعتماد به نفس و ترس باعث می شد در آزمون های آزمایشی پاسخ گویی به بعضی از سوالات را از دست دهم و همین تلنگری شد تا بیش تر روی اعتماد به نفس خود در این سال کار کنم و خودم را با سطح دانش آموزان دیگر مقایسه نکرده و تنها با خودم مقایسه کنم.

کلا در سال پشت کنکوری هیچ گاه ناامید نشدم، حتی در دومین آزمون آزمایشی جمع بندی که ترازم ۵۹۰۰ شد، نه تنها ناامید نشده بلکه سبب شد بیش از بیش در زمان باقی مانده تلاش کنم.

در سال پشت کنکور، واکنش متفاوت نسبت به سختی ها و چالش ها، فرق داوطلبین را به وجود می آورد.

 

از چه پایه ای درس خواندن برای کنکور را شروع کردید؟

از پایه سوم (یازدهم) به طور جدی تر، اما سال دوم ( دهم) هم زیست و هم شیمی را در حد کنکور مطالعه می کردم.

 

میانگین ساعت مطالعه تان در سال های سوم و چهارم (دوازدهم) را بیان نمایید.

در سال دوم به طور میانگین ۴ ساعت، سال سوم ۵ تا ۶ ساعت و در سال چهارم روزهایی که مدرسه می رفتم ۷ تا ۸ ساعت مطالعه داشتم.

در سال آخر به طور میانگین ۸ ساعت و یک ماه آخر قبل کنکور ۱۰ تا ۱۱ ساعت مطالعه داشتم.

 

از چه پایه ای در آزمون های آزمایشی شرکت کردید و میانگین ترازتان چند بود؟

از پایه دوم در آزمون های آزمایشی شرکت کردم و در آن سال میانگین ترازم ۶۲۰۰ بود.

در سال سوم، میانگین ترازم ۶۵۰۰ و در سال چهارم ۶۴۰۰ بود.

در سال آخر نیز میانگین ترازم ۶۶۰۰ بود.

 

از چه پایه ای در کلاس های موسسه مدرسان ماهر شرکت نمودید؟

از تابستان دوم به سوم تا سال آخر در کلاس ریاضی استاد ماهر و زیست شناسی استاد صالحی شرکت کردم.

همچنین از تابستان سوم به چهارم نیز در کلاس عربی استاد شیخ بهایی ثبت نام کردم.

 

از لحاظ شما مهم ترین ویژگی کلاس های موسسه چه بود؟

مهم ترین و شاخص ترین ویژگی کلاس های موسسه، پی گیری بیش از حد وضعیت تحصیلی دانش آموزان توسط اساتید است.

همچنین جزوه های اساتید بسیار کامل و دربرگیرنده تمام نکات تستی و کنکوری بود.

 

شیوه مطالعه تان به طورکلی چگونه بود؟

درس ادبیات: بیش لغات ادبیات را بعد از عید مطالعه و کاملا حفظ کردم.

در بخش املا هم کلمات هم آوا را بلد بودم و کلمات سخت املایی درس ها را نیز تا آنجا که می توانستم یاد گرفتم.

تاریخ ادبیات را نیز بیش تر بعد از عید کار کردم.

آرایه های ادبی را نیز از اول زمستان کم کم کار کرده و بعد از عید تست زدم.

قرابت معنایی را از از اول مهر شروع کردم.

داوطلبین عزیز ادبیات را با برنامه راهبردی آزمان های آزمایشی پیش بروید و سعی کنید از آزمون ها عقب نمانید.

 

درس عربی: تست های ترجمه عربی را از پاییز به صورت هفتگی کار می کردم.  تست های این بخش در کنکور آسان است و آنچه در تست زنی این بخش اهمیت دارد ، پاسخ گویی در زمان کم است.

از زمستان به بعد، هر چند روز یک متن عربی کار می کردم.

قواعد عربی را نیز با برنامه آزمون های آزمایشی پیش می رفتم و تمام نکات مهم را در دفتری یادداشت می کردم.

 

درس زبان : بخش لغت و گرامر خیلی تست کار نکردم و از زمستان به بعد تنها به صورت موضوعی cloze test  را هفته ای یک بار کار می کردم.

 

در درس ریاضی بیش تر جزوه استاد ماهر را کار کرده و در بعضی از بخش ها از کتاب کمک آموزشی تست کار کردم.

 

در درس زیست شناسی، کتاب درسی و جزوه استاد صالحی را بسیار با دقت مطالعه و سپس تست کار نموده و نکات مهم را در کتاب درسی یا جزوه وارد می کردم.

دقت نمایید در درس زیست شناسی مطالعه و حفظ کتاب درسی و بررسی نکات ریز اشکال، قیدها و .. بسیار اهمیت دارد.

 

در درس فیزیک ابتدا درس نامه کتاب کمک آموزشی را مطالعه و در ادامه تست کار نموده و نکات مهم را در دفتری یادداشت می کردم و در دوران جمع بندی تنها همین دفتر را مطالعه می کردم.

 

در درس شیمی، نکات مهم تست های بخش حفظی را در کتاب حاشیه نویسی می کردم. در نتیجه کتاب درسی خود تبدیل به منبع کاملی شده بود.

برای مسائل شیمی نیز باید تست زیادی حل کرد و محاسبه های تقریبی را خوب بلد بود.

 

آیا آزمون های آزمایشی را تحلیل می کردید؟

آزمون ها را بسیار بادقت تحلیل می کردم و علاوه بر این که نکات درسی سوالات را یادداشت می کردم، علت کم شدن درصدم در دروس را ریشه یابی و در جهت رفع آن ها می کوشیدم.

همچنین در جلسات آزمون های آزمایشی، روش های صحیح آزمون دادن و مدیریت زمان را یاد می گرفتم.

 

چگونه مدیریت زمان را در جلسه آزمون انجام می دادید تا با کمبود زمان مواجه نشوید؟

از تکنیک ضربدر و منها کمک می گرفتم و در دوران جمع بندی نیز این روش را بسیار تمرین کردم.

به کار گیری این تکنیک به بهترین شکل، احتیاج به مهارت زیادی دارد.

در کنکور در دروس اختصاصی با این روش توانستم یک ربع وقت اضافه بیاورم که به دو درس زیست شناسی و ریاضی اختصاص دادم.

 

در تابستان دوم به سوم و سوم به پیش چه درس هایی را مطالعه کردید ( نگاه به گذشته یا نگاه به آینده)؟

در آزمون های آزمایشی بخش نگاه به گذشته را انتخاب کردم، اما بخش نگاه به آینده را نیز با کلاس های موسسه پیش رفتم.

 

معدل امتحان نهایی تان چند بود و چگونه خودتان را برای امتحان نهایی سوم آماده نمودید؟

معدل امتحان نهایی ام بالای ۱۹/۶۳ بود.

برای آمادگی در امتحانات نهایی، تعدادی از نمونه سوال های سال های گذشته را کار کردم.

کسانی که به طور جدی برای کنکور مطالعه می کنند، لازم نیست در طول سال کار خاصی برای امتحان نهایی انجام دهند و فقط ماه امتحان نهایی به تشریحی نویسی و کامل نویسی توجه کنند.

 

در چه درس هایی چالش داشتید و چگونه برطرف کردید؟

در درس عربی چالش داشتم و مطالعه این درس برایم دشوار بود، اما در کنکور باید به تمام درس ها پاسخ داد و نباید درسی را کنار گذاشت.

پس تصمیم گرفتم به طور جدی این درس را مطالعه نمایم و جالب است ترسم به مرور از این درس ریخت و توانستم در کنکور نیز درصد خوبی بیاورم.

 

در مورد جمع بندی دوران نوروز و جمع بندی دوماه قبل کنکور بگویید.

در دوران نوروز با برنامه آزمون های آزمایشی پیش رفتم و توانستم تمام مطالب که مد نظرم بود، مجدد کار کنم.

داوطلبین گرامی نباید فکر کنید این دوران متفاوت با دوران گذشته است و به خودتان استرس وارد کنید.

 

از خردادماه به بعد هر سه روز ، یک آزمون می دادم. تعداد آزمون هایی که کار کردم زیاد نبود اما آن ها را خیلی با دقت بررسی می کردم.

در دفتری اشتباهات و نکات مهم آزمون دادن را یادداشت می کردم و این دفتر را قبل از دادن آزمون بعدی مجدد مطالعه می کردم.

در ماه آخر، کل زیست شناسی را نیز مجدد مرور کردم.

 

از هفته آخر و روز قبل کنکور و روز کنکور بگویید.

در هفته آخر با تورق سریع درس شیمی و زیست را مرور کردم.

در این هفته یک آزمون دیگر دادم و همچنین لغات فارسی و نکات یادداشت شده عربی و زبان را مطالعه کردم.

روز قبل کنکور تا ساعت ۸ شب یک دور کامل دروس دینی را مطالعه سریع کردم.

 

در روز کنکور ، درس ریاضی برایم دشوار بود و تنها از هر ۱۰ سوال به ۳ سوال توانستم پاسخ دهم  اما با توجه به تمریناتی که در دوران جمع بندی کرده بودم این موضوع نگرانم کرد و در ۱۰ دقیقه آخر جلسه برگشتم و توانستم به سوالات بیش تری پاسخ دهم.

 

چه توصیه ای برای کسانی که تصمیم دارند پشت کنکور بمانند و از پشت کنکوری نیز وحشت دارند، دارید؟
توصیه می کنم در انتخاب یک سال دیگر ماندن، عجله نکنید اگر اشتباهات سال اول خود را متوجه شده اید و همچنین مطمئنید در صورت ماندن، تلاش بیش تری خواهید کرد این تصمیم را بگیرید.
داوطلبینی که در هد و تصمیم خود راسخ اند ، می توانند به سختی های این سال غلبه کنند.

 

چه توصیه ای برای کنکوری ها دارید؟
استفاده از گوشی را به حداقل برسانید.
کلا فضای مجازی ، پی گیری سریال ها و مهمانی علاوه بر گرفتن زمان، تمرکز درس خواندن را نیز کم می کند.

 

اصلاحات و جداول کدرشته های جدید برای انتخاب رشته محل ها با آزمون و بدون آزمون (صرفا با سوابق تحصیلی) توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شده است. برای دانلود فایل مربوطه به لینک زیر مراجعه نمایید:

اصلاحات و جداول کدرشته های جدید جدول انتخاب رشته منتشر شد.

 

نوشته امیرحسین قیریان رتبه ۱۳۰۵ سال ۹۸ مدرسان ماهر : در سال پشت کنکور، واکنش متفاوت نسبت به سختی ها و چالش ها، فرق داوطلبین را به وجود می آورد. اولین بار در گروه آموزشی ماهر. پدیدار شد.

[publish_data]



لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *